PERSEPSI GENERASI Z TERHADAP APLIKASI PEMESANAN TIKET BIOSKOP SECARA ONLINE

  • Indri Adhani* Program Studi Pendidikan Ekonomi, Universitas Siliwangi
  • Yuli Susilawati Program Studi Pendidikan Ekonomi, Universitas Siliwangi
  • Ruswianti Program Studi Pendidikan Ekonomi, Universitas Siliwangi
Keywords: Cinema, Generation Z, Online Cinema Ticket Booking Application, Technology Accepted Model

Abstract

Enjoying a movie at a cinema may be an exciting experience for people who are enthusiastic about wide-screen motion pictures. This study seeks to examine Generation Z's perception of online applications for purchasing movie tickets. A total of ten respondents from Generation Z were surveyed regarding online applications for purchasing movie tickets. The researcher employs a qualitative descriptive method, while the model employed in this test is a technology-accepted model (TAM). The findings of this study indicate that the availability of an online cinema ticket booking application for generation z is seen as highly successful and advantageous, despite the presence of hurdles.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Augusto, Y. F., Rachmadi, A., & Herlambang, A. D. (2019). Analisis Kesuksesan Aplikasi Mobile Pemesanan Tiket Bioskop M-Tix Cinema 21 Berdasarkan Perspektif Pengguna di Kota Malang Menggunakan Pendekatan Delone and McLean Success Model. Jurnal Pengembangan Teknologi Informasi Dan Ilmu Komputer (J-PTIIK) Universitas Brawijaya, 3(1), 7–12.

Berkup, S. B. (2014). Working with generations X and Y in generation Z period: Management of different generations in business life. Mediterranean Journal of Social Sciences, 5(19), 218.

Chan, F., Kurniawan, A. R., Kalila, S., Amalia, F., Apriliani, D., & Herdana, S. V. (2019). The Impact of Bullying on the Confidence of Elementary School student. Jurnal Pendas Mahakam, 4(2), 152–157.

Dolot, A. (2018). The characteristics of Generation Z. E-Mentor, 74(2), 44–50.

Endarwita. (2013). Pengaruh Kualitas Produk dan Kualitas Pelayanan terhadap Kepuasan dan Loyalitas Nasabah Tabungan Bank Bri Cabang Simpang Empat. Jurnal Apresiasi Ekonomi, 1(3), 167–180.

Ermida, N. E., Ghalib, S., & Wahyuni, N. (2022). Pengaruh Diskon dan Kualitas Layanan Elektronik terhadap Kepuasan Pelanggan pada Aplikasi Tix ID di Kota Banjarmasin. Smart Business Journal, 1(1), 41–47.

Hastini, L. Y., Fahmi, R., & Lukito, H. (2020). Apakah Pembelajaran Menggunakan Teknologi dapat Meningkatkan Literasi Manusia pada Generasi Z di Indonesia? Jurnal Manajemen Informatika (JAMIKA), 10(1), 12–28. https://doi.org/10.34010/jamika.v10i1.2678

Hayun, S. (2019). Persepsi Masyarakat Tentang Pentingnya Pendidikan Formal (Studi Kasus Di Desa Pilowo Kecamatan Morotai Selatan Kabupaten Pulau Morotai). E-Jurnal Mitra Pendidikan, 3(8), 1092–1104.

Hendarto, S. F. (2020). Analisis Kepuasan Pengguna pada Media atau Platform Penyedia Tiket Film Aplikasi Tix ID di Yogyakarta dengan Pendekatan TAM (Technology Acceptance Model).

Indrajit, R. E. (2000). Manajemen sistem informasi dan teknologi informasi. Jakarta: PT Elex Media Komputindo.

Jayanti, F., & Arista, N. T. (2018). Persepsi mahasiswa terhadap pelayanan perpustakaan Universitas Trunojoyo Madura. Competence: Journal of Management Studies, 12(2).

Nuraini, D. (2020). Analisis penerimaan aplikasi mobile tix id menggunakan model utaut 2 extend anny mardjo. Fakultas Sains dan Teknologi UIN Syarif Hidayatullah Jakarta.

Nurul, A. S., Kepada, A., Dekan, Y., Ekonomi, F., Islam, B., & Walisongo, U. (2021). Lamp : 4 (empat) eksemplar Hal : Naskah Skripsi.

Putra, O. N., & Fadhilah, J. (2022). Pembuatan Aplikasi Pemesanan Tiket Bioskop Berbasis Web. Jurnal Wahana Informatika, 1(1).

Putri, A. S. M., Setiawati, R., & Widodo, H. (2022). Implementasi Nilai Pancasila Pada Generasi Z. Jurnal Evaluasi Dan Pembelajaran, 4(1), 17–24.

Sakitri, G. (2020). “ Selamat Datang Gen Z , Sang Penggerak Inovasi ! .” 1995(2018), 1–10.

Saputra, A. S. (2021). Pengaruh Teknologi Informasi Pada Koperasi Di Era Industri 4.0. Transekonomika: Akuntansi, Bisnis Dan Keuangan, 1(5), 505–510. https://doi.org/https://doi.org/10.55047/transekonomika.v1i5.77

Satria, H., Pratama, P., & Rakhmadani, D. P. (2022). Penerapan Metode Technology Acceptance Model ( TAM ) Dalam Penggunaan Aplikasi Linkaja. 9(2), 176–186. https://doi.org/10.30865/jurikom.v9i2.3940

Seemiller, C., & Grace, M. (2016). Generation Z goes to college. John Wiley & Sons.

Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. In Bandung: Alfabeta.

Syahril, W. N., & Rikumahu, B. (2019). Penggunaan Technology Acceptance Model (Tam) Dalam Analisis Minat Perilaku Penggunaan E-Money Pada Mahasiswa Universitas Telkom. Jurnal Mitra Manajemen, 3(2), 201–214. https://doi.org/10.52160/ejmm.v3i2.201

Tekege, M. (2017). Pemanfaatan teknologi informasi dan komunikasi dalam pembelajaran SMA YPPGI Nabire. Jurnal FATEKSA: Jurnal Teknologi Dan Rekayasa, 2(1).

Wijoyo, H., & Marpaung, S. L. (2020). The Influence of Quality Information and Reputation Of TIX ID Application Toward the Interest of Purchase Tickets Online in XXI Cinema Ciputra Seraya Mall Pekanbaru City. Jurnal Suluh Pendidikan, 8(2), 9–21.

Published
2022-06-19
How to Cite
Adhani, I., Susilawati, Y., & Ruswianti. (2022). PERSEPSI GENERASI Z TERHADAP APLIKASI PEMESANAN TIKET BIOSKOP SECARA ONLINE. TRANSEKONOMIKA: AKUNTANSI, BISNIS DAN KEUANGAN, 2(5), 121-130. https://doi.org/10.55047/transekonomika.v2i5.175